Het juiste relatiegeschenk kan geweldige dingen doen voor uw bedrijf. Ze worden gegeven om “dank u” te zeggen, relaties op te bouwen, goodwill te kweken of gewoon zakelijke attentheid te tonen. Het juiste soort geschenk kan uw zakelijke relaties helpen bloeien en groeien, terwijl de verkeerde geschenken er snel toe kunnen leiden dat een zakelijke relatie mislukt. Het juiste geschenk moet uw creativiteit, goede smaak en tot op zekere hoogte uw persoonlijkheid weerspiegelen.
Bij het geven van personeelsgeschenken zijn er enkele eenvoudige richtlijnen die u kunt volgen om ervoor te zorgen dat het geven van een relatiegeschenk een geweldige ervaring is en dat u het meeste uit uw attente gebaar haalt. Hier zijn tien ideeën die u zullen helpen het meeste uit uw cadeau te halen:
Zorg er eerst voor dat het bedrijf waarnaar u het geschenk verzendt, geschenken kan accepteren. Sommige bedrijven hebben beleid opgesteld dat het accepteren van geschenken om welke reden dan ook verbiedt. U kunt ook bedrijven tegenkomen die limieten stellen aan de kosten van de geschenken. Het is gewoon een goed idee om zeker te zijn voordat je geeft.
Gebruik een goede timing bij het verzenden van een geschenk. Als je ‘bedankt’ voor iets zegt, moet het binnen een paar dagen na het evenement worden verzonden, zodat het geschenk relevant is voor de situatie.
Zorg ervoor dat uw geschenk uw bedrijfsimago en uw persoonlijkheid weerspiegelt.
Personaliseer je cadeau voor de maximale impact. Met een beetje fantasie en originaliteit kun je je cadeau echt laten opvallen.
Uw geschenk moet de waarde weerspiegelen die u aan de relatie hecht. Als u bijvoorbeeld een makelaar bent en een huis van een miljoen dollar verkoopt, zal uw slotgeschenk groter zijn dan dat van iemand die een huis van honderdduizend dollar heeft gekocht. Elke klant is belangrijk, maar je verdient zeker meer aan de ene dan aan de andere, zodat je dit kunt herkennen met een meer gepersonaliseerd cadeau.
Stuur geschenken die geschikt zijn voor bedrijven en die iemands werkplek niet onderbreken.
Zorg ervoor dat uw geschenken “goede smaak” weerspiegelen en van hoge kwaliteit zijn. Gastronomische producten in elke prijsklasse zullen zeer lovend zijn over uw bedrijf en uzelf.
Maak een lijst van de geschenken die u verzendt om dubbele geschenken te voorkomen.
Gebruik geen belangrijke feestdagen als uw enige reden om elk jaar geschenken te sturen. Je valt meer op als een cadeau niet wordt verwacht.
Zorg ervoor dat u de spelling van het bedrijf en de naam van de ontvanger controleert als u een gepersonaliseerd cadeau verzendt.
Het geven van geschenken kan een waardevol en belangrijk onderdeel zijn van uw marketingstrategie. U moet een hoge waarde hechten aan uw huidige klanten. Een groot deel van uw marketingbudget moet worden besteed aan klantenbehoud. Het geven van geschenken is een gemakkelijke manier om uw klanten meerdere keren per jaar te bereiken en aan te raken om hen te laten zien hoeveel u hen waardeert.
Als u niet zeker weet welk soort geschenken u moet geven, overweeg dan een cadeauadviseur. Iemand die gespecialiseerd is in geschenken, kan u de juiste cadeau- en prijswaarde voor elk van uw specifieke klanten geven. Ook kan een cadeau-adviseur de druk wegnemen van het onthouden van speciale datums en evenementen. U kunt een cadeauconsulent inschakelen om op het juiste moment geschenken te sturen die bij de situatie passen. Laat het geven van geschenken geen gedoe zijn voor uw bedrijf. Maak het leuk! Zoek hulp als je het nodig hebt. Het geven van zomer relatiegeschenken helpt u niet alleen bij het behouden van klanten, maar versterkt ook de band die u met uw klanten deelt.